מהי מרכזיה וירטואלית?

מרכזייה וירטואלית הידועה גם בשמה מרכזיה בענן או אפילו מרכזיית IP היא כזאת שיש לה יתרונות רבים, היא מעולה לעסקים ויכולה לחסוך לא מעט כסף ומשאבים.
בימים של חסכון ונהירה אל הפשוט, הקל והזמין רבים מחפשים אחר מרכזייה לעסקים או לכל מקום שתאפשר להם קלות בשימוש, ולכן הם בוחרים במרכזייה מסוג זה.
אבל מהי בכלל מרכזיה וירטואלית? ומהם היתרונות שלה. כל המידע בהמשך.
מרכזיה וירטואלית היא מערכת טלפונים הפועלת על ידי טכנולוגיה מתקדמת מסוג IP – מה שמאפשרת לה ריכוז של רשתות, העברת שיחות באמצעות רשת האינטרנט כמו גם שמרכזייה מסוג זה מעלה כתחליף למרכזיות רגילות ומסורבלות.
אחד הדברים שמרכזייה וירטואלית ידועה בהם הם יעילות והאיכות שהיא מאפשרת בעלויות הקמה שאינן דורשות התקנות מסובכות, אלא רק באמצעות התחברות וירטואלית כמו גם בתפעול קלה ויעיל יותר ללקוחות, תוך העברת שיחות בצורה פשוטה וללא לחיצה על מספר כתפורים. בכך ניתן לחסוך זמן וכסף.
תפעול מרכזיה וירטואלית
תפעול של מרכזיה וירטואלית אינו רק פשוט וקל אלא שהוא יעיל מאד לקבלת שיחות כאשר אחת התכונות הבולטות של מרכזייה מסוג זה היא היכולת של המרכזייה לעבוד תחת טכנולוגיית ענן – טכנולוגיה במאפשרת גיבוי בטוח של נתונים כמו מספרי טלפון ושיחות.
בנוסף, המרכזייה אוגרת בתוכה את כל המידע הדרוש לניהול טלפוניה בעסק או בכל מקום. בנוסף תכונה בולטת של המרכזייה היא שימוש ברשתות מחשבים על מנת לתפעל אותה כמו גם איכות בשיחות לחו"ל.
אז מהם היתרונות הבולטים של מרכזיה וירטואלית?
עלויות נמוכות
באמצעות מרכזיה מסוג זה ניתן ליהנות ממחירים אטרקטיביים ועלויות נמוכות ביותר ללקוחות בפרט בשיחות בינלאומיות. עם מרכזיה בענן משלמים רק תשלום חודשי הכולל את השירו, בזמן ששיחות יוצאות הן הרבה יותר זולות.
גיבוי
בשל היכולת להשתמש בשירות של מרכזיה בענן, ניתן לגבות את כל התכנים, השיחות והמספרים באמצעות מרכזיה וכמה שלבים פשוטים.
חיבור מכל מקום
בשל טכנולוגיית ענן ניתן להתחבר למרכזייה מכל מקום גם אם אתם נמצאים בבית או שאתם בנסיעת עסקים בחו"ל.
הרחבות בחינם
באמצעות מרכזיה וירטואלית ניתן ליהנות משלל הרחבות ותוספים בחינם.
מרכזייה חכמה ללא התקנה
אם בעבר התקנת מרכזייה הייתה מחייבת בתיאום טכנאי ושלל פעולות, כיום ניתן להתחבר אליה באופן וירטואלי.
זריזות
הזריזות של המרכזייה הווירטואלית מאפשרת להוסיף מספרי טלפון, קווים (הרחבות), ערוצי קול וכדומה, באופן מקוון לחלוטין, בזמן אמת. בנוסף, מרכזייתIP וירטואלית מבצעת את אותן פונקציות של מרכזיות מסורתיות כמו: שיחות בין תוספים, העברת שיחות, עדיפות לשיחות נכנסות וכו '.
עם זאת חשוב לדעת כי למרכזייה וירטואלית ישנם גם כמה חסרונות כמו איכות קול נמוכה, זמן המתנה גבוהה, ניתוקים ותלות במערכת תקשורת, ובכל זאת היא עדיין נחשבת כלי ניהול חכם וחסכוני המועדף כיום על ידי מרבית בעלי העסקים ולקוחות פרטיים.