האם כדאי להוציא קישורים לאתרים מתחרים?
כאשר אנו מדברים על קישורים כחלק מהקידום האורגני כל מקדם אתרים מקצועי יכול להסכים על החשיבות הגדולה שלהם.
אנו מדברים על קישורים הנכנסים לאתר שלנו מרחבי הרשת אולם יש עוד סוגי קישורים כמו למשל קישורים פנימיים (בין עמודי האתר שלנו) וקישורים יוצאים (מהאתר שלנו לאתר חיצוני) שכדאי לדבר אליהם. קישורים אלה חלק בלתי נפרד מהתאמת עמוד תוכן באתר למנועי החיפוש ולאופן שבו גוגל תשמח לראות את עמודי התוכן באינטרנט בנויים.
בדרך כלל לבעל האתר לא תהיה בעיה להוציא קישור בין עמוד אחד לעמוד אחר באתר שלו כיוון שהגולש נשאר באתר שלו ומבחינתו הוא עדיין "ברשת" שלו ולא של דייג אחר. אולם אם אתם מקשרים לאתר של מתחרה אתם עשויים לאבד את הלקוח אז האם זה מומלץ?
אופטימיזציה של מאמר קיים באתר והכללה של קישורים
ובכן כחלק מהאופטימיזציה (התאמה) של מאמר או עמוד תוכן באתר שלכם צריך בין היתר להוציא ממנו לפחות קישור פנימי אחד וקישור חיצוני אחד (המקובל בהתאם לזמן כתיבת מאמר זה).
עם הקישור הפנימי שאמרנו אין בעיה, אך מה קורה עם הקישור החיצוני? בדרך כלל בעל האתר יקשר אותו לאתר אחר שלו או לאתר גדול שלא משפיע על התחרות שלו גם ככה.
אז מה ההשפעה של הוצאת קישור לאתר מתחרה?
לקשר לאתר מתחרה יכול מצד אחד לחזק את עמוד התוכן שלכם שאתם מדברים על נושא רלוונטי ומקשרים לעמוד רלוונטי ומצד שני אם אתם מקדמים אתרים של מתחרים שלכם הרי שהגולשים עשויים לעבור לאתרים שלהם ואתם יכולים לאבד לקוחות.
יתרה מכך גם מבחינת הקידום האורגני אתם עשויים לחזק את הסמכות של האתרים של המתחרים שלכם על חשבון המיקום שלכם בגוגל. לכן אנו לא נמליץ על צעד כזה ונמליץ על ייעוץ קידום אתרים בנושא.
