5 טיפים להפקת סרטוני הדרכה
הפקת סרטוני הדרכה עשויה להידרש לגורמים שונים, החל מחברה מסחרית ועד לגוף ציבורי או ממלכתי. אלה סרטים שיכולים להדריך עובדים חדשים, להסביר ללקוחות איך להשתמש במוצר, להדריך את הציבור בנושאים חשובים כגון בטיחות באש וכדומה. הטיפים הבאים יוכלו לסייע בתהליך ההפקה או ההיערכות המוקדמת.
1. הגדרת קהל היעד
שלב מפתח חיוני בכל הפקת סרטוני הדרכה יהיה להבין בדיוק מיהו קהל היעד. סרט בנושא תיקון מנועים, לדוגמא, יוכל לפנות לעובדי מוסכים, למהנדסים, לחובבי רכב. לכל קהל יעד הגיוני להפיק סרט בגישה אחרת לחלוטין.
2. ישיבה מקצועית עם תסריטאי או מפיק
סרטון הדרכה ראוי לשמו לא יופק באופן חובבני. לצורך הפקת סרטוני הדרכה, מזמין הסרטון או גורם מקצועי מטעמו ישבו עם התסריטאי או המפיק. חיוני שלכל מי שמעורב בהפקה יהיה מידע מקצועי מדויק.
3. יצירת עניין ומעורבות
רצוי מאוד שסרטון הדרכה לא יהיה "יבש" או טכני מדי. על מנת שהצופים יגיבו בצורה טובה, יפנימו ויבינו, צריך ליצור עניין ולעורר מעורבות. ניתן לעשות זאת בטכניקות שונות, הוספת ממד מסוים של דרמה, נקודה הומוריסטית, שיתוף באנקדוטות שונות ועוד.
4. פס קול מעורר
פס קול מושקע מסייע לסרטוני הדרכה להפוך לטובים יותר. ניתן להשתמש בצלילים כדי ליצור המחשה, להכניס לאווירה, להדגיש נקודות חשובות במיוחד.
5. מוטיבים טכניים מושקעים
הצופים כיום, כבר מגיל צעיר, רגילים לצרוך תכני וידאו וסרטים באיכות גבוה ביותר. לכן, אין ספק שגם סרטוני הדרכה איכותיים צריכים להיות מושקעים מבחינה טכנית. השימוש במצלמה מקצועית, תאורה נכונה, תקריב במידת הצורך, מעברונים, כתוביות – הכל לפי ההקשר ולפי העניין. במידה ומדובר בסרטוני אנימציה, רצוי כי האנימציה והדיבוב יבוצעו על הצד הטוב ביותר.
