ברקודים

ברקודים

רשתות השיווק והחנויות השונות נמצאות במאבק מתמיד על ליבו של  הצרכן והלקוח. הן חייבות להתייעל כל העת ולמצוא שיטות שונות למשוך את ליבו. בתחום אחד יש אחידות דעים בין כל מנהליהם, והוא הצורך בקיצור זמן ההמתנה בקופות. למעשה, מרביתם כבר אמצו את שיטת הברקוד הקיימת עשרות רבות של שנים, וההבדל ביניהם היא בבחירת סוגי המכשירים. ברקוד הוא קוד מסחרי בצורות קווים שמסמנים ספרות ואותיות מקודדות. בעזרת עינית מיוחדת שמהווה קלט למחשב מתורגמים הקווים לסרט של הקופה  הרושמת.

טכנולוגיות שונות

קיימים ברקודים חד ממדיים שמכילים בין 8 ל20 ספרות ואותיות. ודו  ממדיים שיש בהם עשרות ומאות כאלו. קיימים מכשירים שעובדים על טכנולוגיות שונות. האחת באמצעות אלומות לייזר שהופכת את התווים לאותיות ומספרים. השנייה באמצעות קרן אדומה שמאירה באור אדום, מפענחת את התמונה המוחזרת בעזרת חיישנים וממירה אותה לתוכן. השלישית באמצעות צילום המפענח את התמונה והופך אותה לתוכן. טלפונים חכמים רבים מסוגלים לצלם אותם ולפענח תכניהם.

שימושים

ברקודים מספקים שלל פתרונות נוספים. הקידוד נעשה בצורה אוטומטית והדבר מונע טעויות הקלדה קשות. לקוחות אינם אוהבים טעיות שנעשו לרעתם ועלולים לפרש זאת כחוסר מקצועיות במקרה הטוב. הקידוד משתלב היטב בתוכנות מיוחדות שמסוגלות לבצע חישובי מחירים בדרך למבצעים, הפחתות מחיר, ועוד. לכל אלו יש חשיבות בשימור לקוחות ובמציאת אחרים נוספים. גם מחסנאים ואנשי לוגיסטיקה יכולים להיעזר בהם לזיהוי משטחים קרטונים ואריזות גדולות נוספות.

מכשירים מגוונים

ברקודים משמשים גם בתעשייה, ברפואה בהייטק, בתיירות, במדיות תקשורת כתובות שונות, בספרי הדרכה ועוד. חלק מהשימוש הוא ברגילים ואחרים בברקודים QR שהינם מורכבים יותר והמסוגלים לספק מידע רב יותר לשימוש צרכניהם. מערכות ברקוד לשימוש ברשתות שיווק מיוצרות בשיטות שונות יש אקדחים אותם מעבירים מול המוצר ויש מכשירים קבועים שדרכם מעבירים את המוצר. שניהם ממוקמים בסמוך לקופה הרושמת. כל משתמש מחליט על המכשיר המתאים לו בשל שיקולי צורך, נוחות ומחיר. ניתן למצוא שלל מכשירים אצל ספקים בעלי מוניטין. הם מוכרים מוצרים איכותיים של יצרנים ידועים בעולם. המוצרים נמכרים עם אחריות יצרן וניתן לתקנם במעבדות של החברה המוכרת או באחרות מקצועיות ובעלות תשתית מתאימה.

 

בנוסף מאמר זה עשוי לעניין אותך

 

אינטרנט טכנולוגיה טכנולוגיה לבית כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה לקחת בחשבון בבחירת קורסי הייטק?
בעולם המודרני, ישנם סוגים רבים ושונים של קורסים שאתה יכול לקחת. חלקם מסורתיים וחלקם הייטק. קורסים...
קרא עוד »
מרץ 23, 2023
קורס שוק ההון – קודם לומדים ולאחר מכן סוחרים
לפני שאתם מחליטים להשקיע סכומי כסף גדולים בשוק ההון, תצטרכו לקחת קורס שוק ההון. קורס כזה יוכל לעזור...
קרא עוד »
יול 13, 2021
מערכת CRM – מה זה ולמי זה טוב?
אם לומר זאת במילים פשוטות, מערכת CRM זו בעצם תוכנה מתקדמת לניהול לקוחות. כזו אשר עוזרת לכם להגביר את...
קרא עוד »
ינו 15, 2019