מערכת משלוחים – כיצד יוצרים מערכת בצורה נכונה

תקופת הקורונה חידדה אצל לא מעט בעל עסקים, בוודאי בתחום המזון, את החשיבות של הקמת מערכת משלוחים באתר האינטרנט של העסק שלהם. בימים בהם לקוחות לא יכלו להגיע אל בית העסק לבצע קניות באופן רגיל, האופציה הטובה ביותר, אם לא היחידה, היתה לבצע משלוח אל בית הלקוח על פי דרישתו.
הקמת מערכת משלוחים באתר אינטרנט הוא לא דבר מורכב, אך חשוב להבין כיצד לעשות זאת בשביל שהמערכת תפעל בצורה נכונה וכל מי שירצה לבצע הזמנות דרכה, יוכל לעשות זאת בצורה נוחה וזמינה, באופן שההזמנה שלו תגיע במהירות אל בית העסק ושם יוכלו להכין אותה ולשלוח אותה אליו.
חשוב להדגיש, מעבר לחשיבות של הקמת מערכת משלוחים, הרי חשוב מאוד שהעסק יעבוד עם שליחים מקצועיים, מנוסים, זריזים ואמינים. כך המשלוח יכול להגיע אל הלקוח במהירות כפי שהוא מצפה. אחרת, גם אם המערכת תהיה מאוד פרקטית ונוחה, בכל זאת הלקוח לא יקבל את השירות שהוא מצפה לו.
מה חשוב לבחון כשמקימים מערכת משלוחים
ראשית, יש לוודא שהלקוח יכול לראות כל פריט במערכת, לקרוא אותה, להבין מהו ולהזמין אותו בצורה פשוטה. חשוב לספק ללקוחות אפשרות לעשות שינויים בהזמנה אם יש אופציה כזו מבחינת בית העסק.
שנית, חשוב שהוא יוכל לראות מה כל פריט כולל, כמה עולה כל פריט, וכן שהכל יהיה מחולק בצורה ברורה ונכונה (למשל, מנות ראשונות, עיקריות, קינוחים וכן הלאה).
שלישית, התשלום אמור להתבצע באמצעות עמוד מאובטח, בעזרת כרטיס אשראי, כאשר פרטי הלקוח אמורים להיות ברורים, וכן גם כאן, יש לספק ללקוח אפשרות לרשום הערות שונות, למשל, ליצור קשר לפני שמגיעים אליו או כל דבר אחר.
ארבע, המערכת צריכה לשלוח את המידע בצורה מהירה ופשוטה אל העסק, שם יחלו בהכנת המשלוח.