מערכת CRM – כי הלקוח במרכז

מדפסת מדבקות

מערכת CRM מאפשרת לנו שלל אפשרויות בכל הקשור לניהול הלקוח. הלקוח הוא למעשה מרכז העסק וכך כל המידע שנאסף עליו הוא משמעותי ביותר ומכאן החשיבות הרבה של מערכת זו. מערכת CRM טובה מאפשרת לנו לדעת את כל מה שאנו צריכים על הלקוח ולעשות זאת ברמה הגבוהה ביותר. למעשה עסק ללא מערכת לא יצליח לתפקד בעולם העסקים או לכל הפחות יפסיד הרבה כסף עקב בעיה זו. ככל שנבין יותר את המשמעות של הלקוח בעסק כך נבין יותר את החשיבות של המערכת ועל כך אין ספק ומעטים יעזו להתווכח. בשורות הבאות נפרט לכם עוד יתרונות של מערכת ERP או CRM ומדוע היא מערכת כה חשובה לביצוע העבודה.

שיתוף מידע בין אנשי המכירות – יתרון שלא יסולא בפז

אחד היתרונות החשובים ביותר של מערכות CRM הוא העובדה שניתן לשתף באמצעותה מידע של אנשי המכירות של החברה. תחשבו שללא מערכת זו כל איש מכירות פועל באופן אוטונומי ולא יודע מה עושה איש המכירות שלידו. כך יכול להיווצר מצב שבו שני אנשי מכירות מנסים להשיג אותו לקוח ודורכים אחד על השני על האצבעות. מדובר כמובן בתקלה חמורה שיכולה לעלות כסף רב לארגון. אך לא רק זאת באמצעות שיתוף המידע על ידי הלקוחות ניתן להיעזר מאוד באנשי מכירות בכדי לסגור את העסקה. אם אתה מנסה למכור לחברה מסוימת ואיש המכירות השני בדיוק מכר לחברה דומה הרי שיכול לסייע לך מניסיונו בכדי למכור את המוצר. שיתוף זה הוא לא יסולא בפז ואין ספק כי המערכת משנה את הדרך בה אנו עושים עסקים.

שמירת הידע בחברה – כי ידע זה כוח

מכיוון שאנו אוספים את כל המידע על הלקוח הרי שנשמר מידע עצום על כל לקוח בחברה. משלב הליד ועד שלב ההוצאה לפועל של המכירה ושימור הלקוח. מדובר במידע רב ערך שיכול לשמש אותנו שנים רבות לצורך מתן מענה ללקוחות שלנו. כידוע ידע הוא כוח וכך גם בעולם העסקים, שם מידע על הלקוחות הוא לא פנומנלי. חשבו על כך שאתם יכולים ללכת שנים אחורה ולדעת בכמה מכרתם את המוצר ללקוח מסוים, או מתי העלאתם את המחיר ומתי נתתם הנחה. המידע נשמר גם ללא קשר אם התחלפו עובדים בחברה מה שמהווה גם כן יתרון עצום לשימוש בו. שמירת ידע היא כורח המציאות כיום וארגון שלא יעשה זאת לא ישרוד וינבול וימות.

השאר תגובה