מערכת לניהול מלאי לעסק – לעזוב את הניירות ולעבור למחשבים
כל מי שביקר אי פעם במכולת ישנה או בכלל בחנויות ישנות, היסטוריות, יודע, שכל התחום של ניהול המלאי התבסס על עבודה בניירת. שום דבר לא נערך באמצעות מחשבים, תוכנות, שרתי ענן וכדומה. רבים מאותם בעלי חנויות בוודאי שואלים את עצמם, אם זה היה טוב לנו, למה לשנות, מה רע בכתיבת הנתונים ביומן או במחברת, יותר נוח, יותר פשוט, הרבה יותר קל.
אפשר להבין לבד מדוע מערכת לניהול מלאי לעסק במחשב, היא הרבה יותר פשוטה ומתקדמת מאשר ניהול באמצעות יומן או מחברת ובכל זאת אנחנו נסביר את זה, על מנת להמחיש עד כמה השינוי הוא עצום, ועד כמה נכון לבצע אותו.
נתחיל מהבסיס, למערכת לניהול מלאי לעסק יש גיבוי. אם חס וחלילה משהו נהרס, אפשר לתקן, אם משהו נמחק, יש לנו מאיפה למשוך את הנתונים. אם המחברת נאבדת או כל דבר אחר, מן הסתם לא נוכל למצוא שום גיבוי לדברים שכתבנו. 
מעבר לכך, מערכת לניהול מלאי לעסק, נותנת לנו מגוון אופציות, בין אם זה השוואות, חיתוכים של נתונים, העברה של מידע, הפקת דו"חות, כל דבר שאנחנו רוצים אנחנו יכולים לייצר באמצעות המערכת. זה הכי פשוט והכי קל. אנחנו הופכים את כל ניהול העסק להרבה יותר פשוט.
נקודה משמעותית נוספת היא, שהמערכת מסוכרנת עם מערכות אחרות, למשל, מערכות שקשורות לחשבונות, מערכות שקשורות להכנסות והוצאות, מערכות שמתייחסות לתוכניות עסקיות ועוד. יתרה מזו, המערכת יכולה להיות מסוכרנת עם כל מה שקשור לשירות שליחויות או הסעות של העסק, למעשה יש מעטפת אחת כוללת שלמה דרכה אפשר לנהל את התהליך.
כיצד בוחרים מערכת חכמה
מי שחושש מעבודה עם מערכת לניהול מלאי לעסק, יכול למצוא מגוון רחב של מערכות, הוא יכול לעשות השוואה ביניהן, ולהיות בטוח שהוא ימצא את המערכת שמתאימה לו. כל מערכת יש לה יתרונות משלה, לכל מערכת יש אבטחה ייחודית, וחלק מהמערכות מותאמות באופן ספציפי לעסקים מסוימים, הן מבחינת הגודל והן מבחינת האיכות. זה הזמן לעבור למערכת לניהול מלאי לעסק.
