כל מה רציתם לדעת על B2B
המונח B2B נשמע כמו שם קוד למשהו מורכב ואולי סודי, אך למעשה מדובר בתהליך מוכר ונפוץ מאוד שקורה בכל מקום בעולם. ההגדרה של B2B מתייחסת לנושא הקשור ליצירת שיתופי פעולה בין חברות ועסקים מסחריים, ומכאן המילה B2B הינה קיצור של המילים Business to Business. אלו הם תהליכים עסקיים רבים ומגוונים שחברות עושות אחת עם השנייה, בשונה מתהליכים עסקיים שחברות ועסקים עושים מול אנשים ולקוחות פרטיים (שאלו תהליכים המוגדרים במונח C2B – Business to Consumer).
באילו תחומים ניתן לראות שיטת שיווק B2B?
כיוון שתהליכי B2B עוסקים במודלים עסקיים של חברות מסחריות אחת עם השנייה, ניתן לראות תהליכים רבים כאלו מתקיימים בין מגוון רחב של חברות, ארגונים ועסקים בינוניים ועד גדולים היוצרים שיתופי פעולה כדי לתרום להצלחה הפרטית של כל אחת מהן.
כך לדוגמא שיטת השיווק הזו מצליחה במיוחד בעולמות הטכנולוגיה והסטרטאפ, כמו חברות בינלאומיות לייצור רכיבי חומרה המספקות את שירותיהן לחברות טכנולוגיות המוכרות מכשור טכנולוגי/דיגיטלי ללקוחות קצה, בין אם מדובר על צרכנים פרטיים שרוכשים טלפון חכם או עסקים מורשים שמוכרים בחנותם ציוד דיגיטלי.
מה היתרונות של B2B?
חברות שיוצרות תהליכים עסקיים עם חברות אחרות ניצבות אולי בפני תהליכים לא פשוטים ותובעניים יותר, אך מצד שני כך כל אחת מהן יכולה להרוויח לקוחות איכותיים ומקצועיים יותר שיאפשרו לשמור על יחסים עסקיים טובים במשך תקופה ממושכת, בשונה מיצירת קשר עסקי עם לקוח פרטי שהתהליך העסקי איתו מסתיים לאחר שהוא רכש את המוצר שהוא היה צריך.
כיצד למנף מבחינה עסקית את היתרונות שיש ב-B2B?
קשר עסקי ארוך, מצליח ומבוסס הוא אחד מהמרכיבים הטובים ביותר להצלחה של חברה מסחרית, וכדי להשיג זאת חשוב לדעת כיצד למצוא חברה מקצועית ואיכותית איתה ניתן לבנות תהליכים ושיתופי פעולה עסקיים שיהיו כדאיים לשני הצדדים, וכך גם ישרתו את המטרות של כל אחת מהן.
ליצירת קשר הכנסו לאתר: https://www.blogabout.co.il/.