ד"ר קובי שגיא: אילו שיטות ומכשורים יש לטיפול בהרטבת לילה?

טיפול בהרטבת לילה

קיימת בעיה מוכרת ונפוצה שמעיקה על אנשים רבים. בעיה זו נקראת בשם הרטבת לילה. ההרטבה מהווה בעיה משמעותית ומעיקה מאוד, שכן היא מקיפה את כל ימות השנה, או מדויק יותר את הלילות. וגורמת לאדם לחוש לא נקי ונכשל בדבר מינימלי ובסיסי. מול המצוקה הזו פתחו שיטות שונות וטכניקות שנועדו לפתור את הבעיה הזו, ולהנחיל למרטיבי הלילה את הכלים לשלוט על עצמם באופן מושלם.

שיטות וכלים לטיפול בהרטבה

כאמור, יש מגוון שיטות שנועדו לענות על המצוקה הזו ולפתור את הקושי.

השיטה של ד"ר קובי שגיא

אחת השיטות המובילות והמוכרות ביותר היא השיטה של ד"ר קובי שגיא שיטה זו יוצאת מנקודת הנחה כי הרטבת לילה נובעת משינה עמוקה של הילד, ולא מבעיה פיסית. כך שבאמצעות עידוד של הילד והעצמת האמון ביכולת שלו, הוא עתיד להשיג שליטה מלאה על סוגרים. ולאחר תקופת מה לקום בבוקר יבש.

ד"ר קובי שגיא ומכשיר הפיפימון

לצד האימון ההתנהגותי משלבים בטיפול של ד"ר קובי שגיא גם שימוש במכשיר ייעודי. מכשיר זה נועד להשמיע צליל כאשר הילד מתחיל להרטיב. האיתות מושמע בשלב בו הילד יכול עדיין לקום ולרוץ לשירותים. באותה מידה הוא יכול לבצע פעולה של התאפקות כדי למנוע הרטבת לילה.

שיטה תרופתית

יש תרופות ייעודיות שנועדו למנוע השתנה. מדובר על תרופות לכל דבר וניתן לתת אותם החל מגיל מסוים. אם כי לא תמיד מומלץ להתחיל עם תרופות. שכן התרופה לא באמת משפרת את היכולת של הילד ולא מקנה לו את יכולת השליטה. אלא מונעת טכנית את ההרטבה בלילה. כמו כן יש לציין כי לכל תרופה יש גם השפעות פחות רצויות. כך שרבים נמנעים מצעד זה.

זמזם לילי

זמזמם הוא מכשיר ייעודי שגם הוא נועד להעיר את הילד במצב של טרום הרטבה. אמנם יש רבים שנעזרו בזמזמם משתף ד"ר קובי שגיא. אבל מסתבר כי הזמזם בלבד לא מספיק. כי ילדים מתרגלים לזמזום ולא מתעוררים ממנו. כמו כן יש חוששים משימוש בכלי חשמלי שמלווה את שנת הלילה של הילד.

אינטרנט טכנולוגיה טכנולוגיה לבית כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פתרונות תקשורת לכל דורש
היום איננו  יכולים לתאר את חיינו ללא פתרונות תקשורת טכנולוגיים משוכללים המסייעים לנו לתקשר עם העולם...
קרא עוד »
אפר 10, 2019
תיקון מכשירים סלולריים – מה חשוב לדעת
בעולם שבו מכשירים ניידים הפכו לחלק הכרחי מחיינו, היתקלות בבעיות עם סמארטפונים וטאבלטים אינה נדירה....
קרא עוד »
יול 16, 2023
4 יתרונות בהשכרת מכונות הדפסה
לא מעט משרדים בכל רחבי הארץ בוחרים לעשות שימוש באפשרות זו של השכרת מכונות הדפסה. כידוע, ישנם לא מעט...
קרא עוד »
יונ 21, 2020