כמה אנחנו תלויים במוצרי חשמל

כמה אנחנו תלויים במוצרי חשמל

חשמל הוא ההמצאה הכי חשובה. אולי. וההמצאה הזו הולכת ונעשית יותר חשובה ככל שהאדם יוצר לעצמו מוצרים חשמליים אשר פועלים בזכות האנרגיה הזו של החשמל. האם אנחנו כורים לעצמנו בור יותר עמוק בכל הנוגע לצריכה והתלות בחשמל? ככל הנראה. אבל מה כבר יכולים לעשות כאשר יש שורה של מוצרי חשמל כה מעוצבים וכה חכמים שעושים את החיים לדבר הכי נוח אי פעם.

בדקו את עצמכם בשעת תקלה

הדרך הכי טובה להבין עד כמה אנחנו תלויים בחשמל היא המבט של האימה שעולה על הפנים של כל אדם מודרני כאשר הוא מגיע להפעלה של מכשיר שלא ממש מתקדם אל השלב שאליו הוא רגיל בכל פעם מחדש. בית ללא מקרר תקין הוא כזה שבו כל מוצרי הבשר והחלב יתקלקלו בצורה מהירה ולא יהיה בהם שימוש עד אשר זה יהיה מתוקן.

בית שבו מכונת הכביסה מקולקלת הוא כזה שבו הכביסה תמשיך להצטבר או שלא תהיה ברירה מאשר להעביר אותה לניקוי במכבסה הכי קרובה, עם תפילה עמוקה כי אלוהי הכבסים באשר הוא יביא טכנאי אמין בצורה שתוביל אל מכונה פעילה ביום אחד.

את הכוח של מוצרי חשמל בחיים של האד המודרני רואים בצורה טובה ברגע בו ביום שרב רוצים להדליק מזגן ומגלים כי הוא פשוט לא עובד אלא רק מביא לאוויר שיוצא ומזכיר את רגעי האימה של עמידה מול מאוורר ובגדים ספוגי זיעה לפני עשרים שנה. או בימי החורף הגשומים כאשר מבינים כמה מייבשי כביסה, בגלל שאנחנו צריכים בגדים יבשים ללבוש.

הזוועות של הפסקת חשמל

מה מתאר את כל המצב הזה של תלות אמתית של בני אדם במכשירי חשמל? הרגע הזה של הפסקת חשמל מלאה. בכל הדירה ובכל הרחוב. פתאום הכל נעשה חשוך בבת אחת, כי בדרך כלל ההפסקה מתרחשת בחורף, ובשעות הערב כאשר ירדה לה כבר החשיכה.

ברגעים הללו שמבינים כי לא הבעיה בלוח החשמל בדירה כי אם אצל חברת החשמל מבינים מה זה להיות תלויים באדם אחר שיכול לפתור את הבעיה. מבינים שזה נהדר כי יש פנס בטלפון אך חבל שהוא כבר צריך טעינה. אין חשמל. מבינים כי אי אפשר לחמם אוכל במיקרוגל. אין חשמל. מבינים כי המזגן לא עובד וקר. אין חשמל. מבינים כי הילדים צריכים תעסוקה שאינה כרוכה בחשמל. אין טלביזיה, אין אייפד, אין מחשב ואין חבל הצלה. אמתי, כדי לברוח מהבית בכזו שעה ארוכה. מזל שהחשמל חזר.

אינטרנט טכנולוגיה טכנולוגיה לבית כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מאיזה חומר מומלץ להדפיס אב טיפוס?
ההדפסה בתלת מימד מאפשרת לנו ליצור חפצים מתכתיים מדהימים בדיוק כמו בסרטי המדע בדיוני. אב טיפוס (Avatar)...
קרא עוד »
ספט 19, 2023
שלטים למזגן
שלט רחוק הוא דרך מצוינת לחסוך באנרגיה בקיץ. אתה יכול להשתמש בטלפון, בטאבלט או במחשב שלך כדי לשלוט...
קרא עוד »
אוק 27, 2022
משרות סייבר
כל כך הרבה מידע קיים ברשת המקוונת. מציאות חיים זו מציבה את העולם מול אתגר רציני שנקרא בשם הגנת מידע....
קרא עוד »
פבר 23, 2020